WEKO3
アイテム
実務英語教育における英語スピーチ訓練導入への実践方略 : 理容師美容師養成施設での"My Dream"スピーチからの一考察
https://suzuka.repo.nii.ac.jp/records/1323
https://suzuka.repo.nii.ac.jp/records/132346f2d199-ef29-4258-9390-59c5a25c7fea
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
KJ00004508467.pdf (881.2 kB)
|
|
Item type | [ELS]紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2016-12-26 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 実務英語教育における英語スピーチ訓練導入への実践方略 : 理容師美容師養成施設での"My Dream"スピーチからの一考察 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | An Approach to the Introduction of English Speech Practice in ESP Education : A Study from "My Dream" Speeches at a Hairdressing College | |||||
言語 | en | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 道具的ニーズ | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 動機づけ | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 目標意識 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 理容師 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 美容師 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 専門学校 | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | ESP | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | speech communication | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | public speaking | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | hairdressing | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | journal article | |||||
雑誌書誌ID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AA1135620X | |||||
著者 |
清水, 利宏
× 清水, 利宏× SHIMIZU, Toshihiro |
|||||
著者所属(日) | ||||||
値 | 鈴鹿国際大学 | |||||
記事種別(日) | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | 研究論文 | |||||
記事種別(英) | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | Research Paper | |||||
抄録(英) | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | This paper explores some benefits, and instructional approaches, related to the introduction of English speech practice, especially in the ESP (English for Specific Purposes) educational field. An ESP program offered at a hairdressing college is referred to as an example. One principal benefit, which English speech practice in ESP classes brings out, is to reinforce learners' awareness of their "instrumental need" to learn ESP. An investigation conducted herein shows that in introducing English speech practice in ESP classes, especially at the beginner's English level, instructors are required to deliberate if they need to provide a subtitle and/or supplementary instructions to explain a speech assignment. Whether to offer them, or not, affects how the students express their "instrumental need" to learn ESP, in their own speeches. | |||||
書誌情報 |
鈴鹿国際大学紀要Campana en : Suzuka International University journal campana 巻 12, p. 199-212, 発行日 2006-03-20 |
|||||
表示順 | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | 17 | |||||
アクセション番号 | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | KJ00004508467 | |||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 13428802 |