WEKO3
アイテム
子どもの「生きる力」と教師の「聴く力」:さらに求められる「子どもの目線に立つ」ことと教師の「豊かな応答性」
https://suzuka.repo.nii.ac.jp/records/1413
https://suzuka.repo.nii.ac.jp/records/141334ed70a6-f5f1-4ec5-a89b-326d52cb08c0
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
KJ00006117539.pdf (755.6 kB)
|
|
Item type | [ELS]紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2016-12-26 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 子どもの「生きる力」と教師の「聴く力」:さらに求められる「子どもの目線に立つ」ことと教師の「豊かな応答性」 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | Zest for Living in Children and "Competence in Listening" for Teachers | |||||
言語 | en | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | the Central Council for education | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | "zest for living" | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | responsiveness | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | "competence in listening"for teachers | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | sense of basic trust | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | journal article | |||||
雑誌書誌ID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AA1135620X | |||||
論文名よみ | ||||||
タイトル | コドモ ノ イキルチカラ ト キョウシ ノ キクチカラ サラニ モトメラレル コドモ ノ メセン ニ タツ コト ト キョウシ ノ ユタカナ オウトウセイ | |||||
著者 |
栗原, 輝雄
× 栗原, 輝雄× KURIHARA, Teruo |
|||||
著者所属(日) | ||||||
値 | 鈴鹿国際大学 | |||||
著者所属(英) | ||||||
言語 | en | |||||
値 | Suzuka International University | |||||
記事種別(日) | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | 研究論文 | |||||
記事種別(英) | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | Research paper | |||||
抄録(英) | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | This Study aims at examining two points. The first aim is to clarify the meaning of the term"zest for living "(IKIRUCHIKARA) which is used in the "Report of the Central Council for Education"(1996). It is the author's belief that, despite the importance given this phrase in thecurrent course of study, it is in fact ambiguous. The second aim is to examine the relationship between the former term and"competence in listening"for teachers. The following results were uncovered. First, the"zest for living"in children involves not only practical meaning but also spiritual, or existential, meaning. If so, the term may be more carefully used for all children. Secondly, teacher's sensitive esponsiveness is an important base for fostering"zest for living"in children. | |||||
書誌情報 |
鈴鹿国際大学紀要Campana en : Suzuka International University journal campana 巻 16, p. 1-14, 発行日 2010-03-20 |
|||||
表示順 | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | 4 | |||||
アクセション番号 | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | KJ00006117539 | |||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 13428802 |