WEKO3
アイテム
子どもの「生きる力」をはぐくむ教師の「聴く力」 -発達支援・教育(保育)における意義-
https://suzuka.repo.nii.ac.jp/records/1429
https://suzuka.repo.nii.ac.jp/records/14298d22c3db-ac27-430b-b408-c46bcd3049ac
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
KJ00006921119.pdf (746.7 kB)
|
|
Item type | [ELS]紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2016-12-26 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 子どもの「生きる力」をはぐくむ教師の「聴く力」 -発達支援・教育(保育)における意義- | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | Competence in Listening for Teachers That Develop the "Zest for Living" (IKIRUCHIKARA) in Children --Its Significance for Developmental Support and Education (Nursing)-- | |||||
言語 | en | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Zest for living in children | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Competence in listening for teachers | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Developmental support | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Education (Nursing) | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Developmental disorder | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | journal article | |||||
雑誌書誌ID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AA1135620X | |||||
論文名よみ | ||||||
タイトル | コドモノ 「イキルチカラ」ヲ ハグクム キョウシノ 「キクチカラ」 -ハッタツシエン・キョウイク(ホイク) ニオケル イギ- | |||||
著者 |
栗原, 輝雄
× 栗原, 輝雄× KURIHARA, Teruo |
|||||
著者所属(日) | ||||||
値 | 鈴鹿国際大学 | |||||
著者所属(英) | ||||||
言語 | en | |||||
値 | Suzuka International University | |||||
記事種別(日) | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | 研究論文 | |||||
記事種別(英) | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | Research Paper | |||||
抄録(英) | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | This study aims at examining the core, or radical, aspect of the "Zest for living" (IKIRUCHIKARA) in children, considering deeply the meaning involved in the word "Zest". To approach the above problem,the author found a useful key in some well known basic theories in education (nursing) and human development. As a result, it is suggested that when we used the word "Zest for living" with children, we must lay more stress on the core, or radical, aspect, especially in education (nursing) and developmental support for children. As it is believed that the core, or radical, aspect of the "Zest for living" in children is strengthened by intimate communication with others, competence in listening for teachers is very important. | |||||
書誌情報 |
鈴鹿国際大学紀要Campana en : Suzuka International University journal campana 巻 17, p. 13-24, 発行日 2011-03-20 |
|||||
表示順 | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | 5 | |||||
アクセション番号 | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | KJ00006921119 | |||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 13428802 |