WEKO3
アイテム
5 歳児で育みたい幼児相互の人間関係 : 小学校授業につながる協同性に視点をあてて
https://suzuka.repo.nii.ac.jp/records/1775
https://suzuka.repo.nii.ac.jp/records/1775958c1885-8dd0-4198-8801-d488c1812afd
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
KJ00006317719.pdf (75.2 kB)
|
|
Item type | [ELS]紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2016-12-26 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 5 歳児で育みたい幼児相互の人間関係 : 小学校授業につながる協同性に視点をあてて | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | Human relationships for five years old children in preschool education : Teams up of preschoolers connect with elementary school lessons | |||||
言語 | en | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | journal article | |||||
雑誌書誌ID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AA12199071 | |||||
論文名よみ | ||||||
タイトル | ゴサイジ デ ハグクミタイ ヨウジ ソウゴ ノ ニンゲンカンケイ ショウガッコウ ジュギョウ ニ ツナガル キョウドウセイ ニ シテン ヲ アテテ | |||||
著者 |
本山, ひふみ
× 本山, ひふみ× MOTOYAMA, Hifumi |
|||||
著者所属(日) | ||||||
値 | 鈴鹿短期大学 | |||||
著者所属(英) | ||||||
言語 | en | |||||
値 | Suzuka Junior College | |||||
記事種別(日) | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | 論文 | |||||
抄録(英) | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | Preschool education for five years old children needs to see far ahead into elementary school education. This study considered the characteristics of child development, the actual practices in kindergartens or in nursery schools, the meetings with childcare persons and kindergarten teachers and elementary school teachers, and lessons in elementary school.It is necessary to bring up their children to be cooperative. Teams up of preschoolers connect with elementary school lessons.I present a teaching plan for shaping children's relationships. It needs further consideration. | |||||
書誌情報 |
鈴鹿短期大学紀要 en : Journal of Suzuka Junior College 巻 28, p. 169-177, 発行日 2008-01-01 |
|||||
表示順 | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | 14 | |||||
アクセション番号 | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | KJ00006317719 | |||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 13450085 |