WEKO3
アイテム
学級経営のエスノグラフィー : 小学校の教育実践から何を学ぶか
https://suzuka.repo.nii.ac.jp/records/1784
https://suzuka.repo.nii.ac.jp/records/1784ffc8fac8-a410-4413-8fcc-bb42edbf8425
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
KJ00006235599.pdf (1.0 MB)
|
|
Item type | [ELS]紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2016-12-26 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 学級経営のエスノグラフィー : 小学校の教育実践から何を学ぶか | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | Ethnography of class management : A case study of an elementary school in Tokyo | |||||
言語 | en | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | journal article | |||||
雑誌書誌ID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AA12199071 | |||||
論文名よみ | ||||||
タイトル | ガッコウケイエイ ノ エスノグラフィー ショウガッコウ ノ キョウイクジッセン カラ ナニ ヲ マナブ カ | |||||
著者 |
寺田, 喜朗
× 寺田, 喜朗× TERADA, Yoshiro |
|||||
著者所属(日) | ||||||
値 | 鈴鹿短期大学 | |||||
著者所属(英) | ||||||
言語 | en | |||||
値 | Suzuka Junior College | |||||
記事種別(日) | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | 論文 | |||||
抄録(英) | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | This paper aims to clarify the methodology of an elementary school teacher by participant observation in 2004-2006. I focused on two aspects of the classmanagement method: in-class leading and extra-class leading.For in-class leading, I pointed out text critique, writing plan on blackboard,teaching techniques, empathic grasp of children, and unique pragmatics. Forextra-class leading, I described how she coped with classroom chaos.From these actual practices in an elementary school, I made clear the methodology which can be applied to junior. college education. | |||||
書誌情報 |
鈴鹿短期大学紀要 en : Journal of Suzuka Junior College 巻 29, p. 55-74, 発行日 2009-01-01 |
|||||
表示順 | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | 4 | |||||
アクセション番号 | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | KJ00006235599 | |||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 13450085 |