WEKO3
アイテム
スクールカウンセラーは学校での相談活動において、どのような 問題点・不満を抱えているか -スクールカウンセラーの視点からみた問題点-
https://suzuka.repo.nii.ac.jp/records/1466
https://suzuka.repo.nii.ac.jp/records/1466994e03c5-fdda-45f7-8672-1bf4b79651fc
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
KJ00008333440.pdf (470.4 kB)
|
|
Item type | [ELS]紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2016-12-26 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | スクールカウンセラーは学校での相談活動において、どのような 問題点・不満を抱えているか -スクールカウンセラーの視点からみた問題点- | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | Problems and Dissatisfaction of the School Counselor Originating from School Consultation Activities -Problems Seen from School Counselor's Point of View- | |||||
言語 | en | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | School Counselor | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Classification of Problems of School Counseling, | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | journal article | |||||
雑誌書誌ID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AA1135620X | |||||
論文名よみ | ||||||
タイトル | スクールカウンセラー ハ ガッコウ デノ ソウダンカツドウ ニ オイテ ドノヨウナ モンダイテン・フマン ヲ カカエテ イルノカ -スクールカウンセラー ノ シテン カラ ミタ モンダイテン- | |||||
著者 |
武井, 倫子
× 武井, 倫子× 水野, 康樹× 市川, 哲× 西口, 利文× TAKEI, Tsuneko× MIZUNO, Koujyu× ICHIKAWA, Satoshi× NISHIGUTI, Toshihumi |
|||||
著者所属(日) | ||||||
値 | 鈴鹿国際大学 | |||||
著者所属(日) | ||||||
値 | 名古屋市立有松中学校 | |||||
著者所属(日) | ||||||
値 | 特別支援教育サポートセンター | |||||
著者所属(日) | ||||||
値 | 大阪産業大学 | |||||
著者所属(英) | ||||||
言語 | en | |||||
値 | Suzuka International University | |||||
著者所属(英) | ||||||
言語 | en | |||||
値 | Municipal Junior High School Arimatsu, Nagoya | |||||
著者所属(英) | ||||||
言語 | en | |||||
値 | Support Center for Special Needs Education | |||||
著者所属(英) | ||||||
言語 | en | |||||
値 | Osaka Sangyo University | |||||
記事種別(日) | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | 研究論文 | |||||
記事種別(英) | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | Research Paper | |||||
抄録(英) | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | This paper explores unresolved problems that school counselors develop from their consultationactivities in school. Eleven school counselors who work at elementary, junior high, and high schoolswere requested to write about problems in their jobs. One hundred and one items were collected andthey are classified within a framework of universities, education boards, schools, individuals, andgroups. The problems that school counselors have are classified into 15 groups: (1) Instability of jobposition and treatment, (2) Dissatisfaction with job assignment, (3) Insufficient working days /hours, (4) Poor environment of consultation offices, (5) Assignment of obscure duties by school, (6)Varying duties of a school counselors according to teachers in charge, (7) Obscure criteria for teachersto ask for school counselors, (8) Difficult coordination among teachers and school counselors, (9)Insufficient consultation for misbehavior and violent cases, (10) Teachers' incomprehension and poorsupport for handicapped children, (11) Poor coordination between parents and relevant authoritiesby teachers and school counselors, (12) Lack of ability of consultation offices, (13) Problems forstudents, (14) Dissatisfaction with clinical psychological education for school counselors, (15) Lackof ability of school counselors. Last, a summary and conclusions are provided. | |||||
書誌情報 |
鈴鹿国際大学紀要Campana en : Suzuka International University journal campana 巻 19, p. 81-94, 発行日 2013-03-01 |
|||||
表示順 | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | 9 | |||||
アクセション番号 | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | KJ00008333440 | |||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 13428802 |